dilluns, 29 de juny del 2009

Estreno de qualitat




Dissabte vaig anar amb el Saül ha fer l'Airegeoise. Arribem puntuals però la cua per agafar els dorsal fa que anem de cul i ens presentem a la sortida sense esmorzar i a cop de pito. Ens esperavem 165 km per davant amb un desnivell de 3344 m. Doncs sortida sense complicacions i anem adelantant gent. Comencen les primeres rampes del port de Lers i pujem junts a bon ritme, massa pel meu gust sabent el que em quedava per davant, però sempre reservan una mica. La baixada del port la disfrute molt, amb curves sinuoses i esquivant gent fins que arribem a baix a l'avituallament on repostem. Contiuem un rato de plà amb un grupet que seu prenen en serio i a mi em porten una mica incòmode fins que comença la pujada al Col de la Core. Aquí fico el meu ritme i el Saül marxa uns metres per davant, però arribant a dalt ens reagrupem i colem cap a baix. La baixada terrible, em vaig posar al darrere d'un tio i una tia que baixaven molt bé i ràpid (la tia vaja camikace estava feta), aquí es on vaig agafar la velocitat màxima amb 75 km/h. Al arribar al plà ja pensavem en recuperar per afrontar l'últim port, sobre tot jo que anava més just, però vaja tela, ens vam enganxar a un grup on hi havia el pare i la filla i ens van portar amb el ganxo, inclús va haver moments que de pols anava més alt que pujant el port anterior, i jo pensava, "quina rebentada que fotre al port". Arribem a l'avituallament abans de començar l'última pujada del dia, el port D'agnes, on repostem i cap a dalt. El Saül para un moment i jo continuo perque pensavem que m'atraparia. Doncs bé, només començar veig el panel que indica: "Port 10 km, pendent mitja 8'5%, pendent màxima 10'5%". I tenia raó el panell, vaja puertaco que ens vam posar per rematar el dia. Amb el 34-25 em faltava desarrollo, pujant durant tota la estona entre 9 i 12 km/h., i a partir del km 6 de port amb amago de calambres. El port aquest em va recordar al de Larrau, el més dur que he fet jo. Aquí ens trobavem amb els que venien del circuit mitjà, gent caminant, gent que parava i no podia ni arrancar de nou, inclús algun caen per falta d'equilibri. Al final consegueixo coronar sense que em passés ningú i espero al Saül que se li va entragantar una miqueta. Però no s'acabava aquí, quedava la sorpesa final amb un "repetxo de 4 km" que a aquestes altures es va fer pesat. Ara ja si, baixada cap a meta i objectiu complert. 6h35' posa a la classificació i 6h25' pedalant.
Però la cosa no va acabar aquí perque la meta era a un poble diferent de la sortida, així que 15 km més de bonus per arribar al cotxe. Així que entre unes coses i altres uns 183 km.

La recordaré com una de les marxes més dures que he fet.