dimarts, 19 de juliol del 2011

1er a la marxa Lagunas de Neila. Crònica

Bona prova m’esperava, 156km i 350 participants, encara que els últims 12 no contaven degut a que eren de baixada, la marxa acabava en alt al km 144. El recorregut no es presentava massa dur, ports de 3ª categoria i un final en alt amb rampes de fins el 16% a l’últim kilòmetre.

Toca el despertador i les sensacions son molt millors que la setmana anterior a la marxa Peña Negra y Tremedal. Puc esmorzar normal i això em dona tranquilitat. Es dona la sortida a les 8h30’, la primera hora no hi ha res significatiu apart d’una escapada de 5 ciclistes, espuja un portet de 3 km que es puja suau i no dona per trencar massa el grup, encara serem uns 200 tios. Cau una aigua fina però per sort no arriba a mullar i la temperatura es agradable. Primera hora mitja de 35km/h.

Al pas per Salas de los Infantes donem un gir que fa que l’aire bufe a favor, això provoca que durant la segona hora es succeeixin els atacs i s’avive el ritme, lo qual provoca passar la 2ª hora a mitja de 37km/h, els atacs no van en lloc.

Fins ara tot bastant plà. El ritme que portem m’afavoreix ja que no m’interessa que es vagi molt fort per arribar fresc al final. Al partir del km 85 és on comença la marxa de veritat, primer port i primera selecció, de sobte quedem només 20 tios, aquesta vegada si que vaig amb els capos i això em puja la moral,avui és el dia de fer-ho bé. Amb aquest grup ja fem el següent port, algun tram dur però el ritme no es excessiu i el passo sense major problema, a més començem a agafar gent de l’escapada inicial. Ja només queda la baixada i passar de nou pel lloc de sortida, Quintanar de la Sierra on comença el port final.

Les primers kilòmetres d’ascenció són suaus, ningú es deicideix a atacar sabent el que ens espera. Pujem tot el grup junts fins que un gir a l’esquerra després d’una baixada i on comença la pujada final de 7 km es trenca tot  i veig que la gent no té gas. Remonto posicions i agafo als primers i fem un grupet de 5, a tot això per davant ja només queda un escapat, o sigui, que ja estic entre els 6 primers. Un tira del grup durant els primers 4 km, jo no conec el port i no m’enfio, em trobo bé però em fico a cola del grup a veure que passa. Passem un parell de kilòmetres al 9% i ja només queden 3 km on comence a buscar la distancia per poder  augmentar el ritme ja que ara si que em veig amb cames. Quedem ja només 3 al grup i decideixo passar a tirar. M’aguanten bé la roda i faig el primer atac, però arriba un tram que suavitza i afluixo una mica per recuperar, a tot això continuo tirant jo. Ja quant només queden 1’5 km per la meta i lo més dur de la prova faig l’atac bo i marxo sol, ara és l’hora de donar-ho tot a l’últim kilòmetre que pràcticament no baixa del 13% i arriba fins al 16%. Es fa dur i el perseguidor no el tinc massa lluny però lo suficient per que no m’agafi i a sobre em canten que el primer el tinc a prop. El puc veure i apreto el que puc per just a falta de 50 metres agafar-lo i acabar guanyant. http://www.ucburgalesa.com/ (en aquesta pàgina, a l’apartat “histórico de la prueba” podeu veure la classificació)

Tenia l’espina clavada de guanyar algun dia una marxa i avui per fi ha estat el gran dia. Tot ha anat perfecte, les meves cames, els temps, el ritme, i a sobre he pogut guanyar com a mi m’agrada, amb final en alt i atacant. Ara ja a penssar amb el mes d’agost on venen les curses de master-30.