divendres, 1 de juliol del 2011

Stage a Asturies: 2º dia

Ruta: Sur de Picos de Europa. 152 km. 6h00’. 2800m de desnivell.

Avui m’esperava un altre dia dur però no tenia ni idea lo que em trobaria,això si, avui feia sol i millor temperatura, que bo!. Decideixo sortir desd d’un poblet abans de Ceneya perquè trobo bon aparcament. Ja només de sortida sense esperer-meu comence el primer port del dia, penssava que hi hauria un rato de plà, però d’això res, també cal dir que va pujant molt suau. El port era el Pto. del Pontón, 30 km de pujada que faig amb 1h30’, em sembla que és el port més llarg que he pujat mai, encara que és molt agraït i transcorre entre boscos i no té cap pendent superior al 8%.

pto_de_ponton

Des d’aquí em queda una bona estona de transició passant pel poble de Riaño per desviar-me més endavant cap al 2on port,

riaño

Riaño

el port de Sant Glorio de 9’5km que faig amb 31’. Aquest el tenia com a opcional, però com que els últims 30 km els faria cap avall me decidit a fer-lo. Un port molt suau al principi amb vent a favor per acabant fent una segona part deport més pronunciada i amb vent en contra, i cap ombra.

pto_de_st_glorio

Ara tocava tornar pel mateix lloc per buscar el 3er port del dia amb 3h40’ a les cames, el Port de Pandetrave de 10km i 33’ de pujada. Cal dir d’aquest port que l’asfalt era molt botós, ni una ombra i el vent en contra que es el que fa dur aquesta ascenció sense rampes considerables.

picos_de_europa_desde_pto_pandetrave 

Al fons els Pics d’Europa des del port de Pandetrave

I ara només quedava la sorpresa final, després de 4h i mitja em trobo sense saber-ho al el port més dur del dia,el port de Panderrueda, aquest si que té rampes d’importancia, durant bona estona rondan el 10%. Me l’agafo amb calma i corono després de 10 km i 36 pujant, bona carretera i alguna ombra.

pto_panderrueda

Ara ja només em quedava disfrutar del descens de 30 km que previament havia pujat, però com que les cames encara tenien algo de gas m’engresco i la acabe baixant a full. Per fi veig el cotxe i s’acabó el dia, quin mal de tot però sense acabar tant fos com el dia anterior.