dissabte, 23 de juliol del 2011

Trio d’Asos

Aquests dies que porte en Alacant me s’ha passat pel cap pujar els 3 ports més durs en quant a percentatge que tinc a prop, El Reconco, Xorret de Catí i Balcó d’Alacant(Maigmó). Els 3 tenen moltes similituts, són d’uns 4 km, carreteres estretes i rampes dures, dures.

  • El Reconco, el primer que he pujat, són 4’5km aproximadament al 9%, però el primer kilòmtetre es relativament suau. Després la carretera s’enfila cap amunt i es trobes rampes fins el 15% amb algun descansillo curt, la part final és la més dura per la falta d’aquests descansillos. Aquí he tardat 19 minuts.
  • De segon he fet Xorret de Catí, molt conegut per ser final de etapa a la volta ciclista a Espanya en diverses ocasions. Aquest són 3’95km al 11’1%. Tenia el repte de baixar de 20 minuts, encara que ho veia complicat perquè tenia com a millor marca 22’ un any que estava fort, i a més fa una mica de vent en contra. A tope des de baix per afrontar aquest repte, però aquest port sempre m’acava sorprenent, arribe a les rampes del 22% i a deixar-ho tot, a partir d’aquí no hi han descansos fins al final i les rampes no baixen del 13% pràcticament, m’ha recordat al patiment de l’Anglirú. Creia que anava malament i quan arribe a dalt veig que he fet 18’50”, FANTÀSTIC!!!. Els que no coneixeu aquest port i el compareu amb el Marie Blanc pensareu que seran similars perquè el percentatge dels últims 4km és el mateix, però s’ha de fer per saber lo que és, per mi Xorret de Catí és molt més dur.
  • I de tercer, i amb l’alegria del temps aconseguit al port anterior, m’encamine cap al Balcó d’Alacant, una pujada de 4’5km, encara que els últims 500m són plans. No l’havia fet mai i és dur però escalonat, combina rampes de fins al 20% amb descansillos, això fa que es puje prou bé si es pot dir així. Els últims 2 kilòmetres terribles amb l’asfalt dolent i la fulla del pi que fa que la roda patine, pero encara així es puja millor que Xorret. Temps emprat 19' minuts.

Ja la tornada cap a casa a full amb el vent a favor. Total: 78km, 3h, 1700m de desnivell.

Avui ja he vist clarament el que jo creia fa dies, que amb rampes amb bon percentatge he guanyat molt. Ara falta saber el potencial real que tinc, però això no ho sabré fins que no puje a Tremp on tinc totes les referencies bones.