dijous, 7 de juliol del 2011

5é dia. Volta al Parc de Somiedo

Ruta: port de Somiedo-port de Ventana-port de San Lorenzo-Alt de la Farrapona

148km. 6h16’. 3700m de desnivell

Avui tocava un dels dies importants perquè no havia mirat les gràfiques dels ports, però vaig deduir pel tipus de recorregut que seria un dia de gran desnivell i desgast.

Començo des de la Pola de Somiedo on estic allotjat i inicie la primera ascenció del dia, el port de Somiedo de 11km al 6,5% aprox. Com que estic fred doncs la tàctica dels darrers dies, m’ho prenc amb calma i ja arribaré a dalt mentre vaig disfrutant de la vegetació que hi ha per tot arreu. 47 minuts estic per pujar. 

 

port_de_somiedo

Ara toca un cuants kms de transició per la part de León sense baixar de 1200 m d’alçada. Un bon tram de plà amb vent a favor em facilita la aproximació a 45km7h al apròxim objectiu, el port de Ventana. Aquest intueixo que no serà massa dur degut a l’alçada en la que em trobe, però el vent ara me la juga en contra i em dificulta l’ascenció, 7 km al 4-5% que tardo uns 25 minuts.

port_de_ventana

Doncs ja em tenim 2, anem a pel tercer. Cal dir que la baixada del port de Vetnana es espectacular, moltíssima vegetació, bon asfalt, divertida, etc. També cal dir que per aquesta banda la pujada te molta tela, uns 20 km i un bon desnivell.

JAra m’enfilo cap al tercer, el port de San Lorenzo, no tinc ni idea de com és, però aviat ho descubriré. Els primers 4 kms no tenen massa dificultat, vaig fent. Arribo a un poble on agafo aigua i un paio em diu que em queden 7 km, osti que bé, doncs no queda tant… juas, juas. La carretera s’enfila cap a munt i les rampes no baixen del 10% en cap kilòmetre, rampes llargues que arriben al 15%, per un moment em sembla que torno a estar a l’Anglirú, els kms es fan eterns, em toca ficar tot el desarrollo iencara així em costa pujar. Per fi arribo a dalt però que llarg s’em fa. 11km de pujada fent 900 m de desnivell i tardant 50’.

port_san_lorenzo

Lo que m’has fet patir!!!

Ja porte quasi 4 hores a les cames i encara em queda el port llarg del dia, doncs vinga, que no se diga.

Després d’una bona baixada i un tram de fals plà encaro la última pujada, l’Alt de la Farrapona de 17km de 1700m d’alçada. El principi es suau amb alguna petita rampa dura però sense massa compllicació. Vaig passant algun poblet i la carretera cada cop puja més fins a començar a trobar-me rampes del 10%. Després dels 10 primers kms arribo a l’últim poble on l’asfalt canvia radicalment i ara es d’una qualitat perfecta, només em queden 7 km. Aquí si que el port es posa serio i els km ja no baixen del 7-8% amb alguna rampa una mica més dura, sort del vent que ara bufa una mica a favor i m’ajuda. Vaig passant mitjanament bé els kms encara que s’em fan eterns degut a la baixa velocitat provocada pe la forta pendent i la fatiga. Ja només em queden els últims 2 km que  a males penes els puc fer, aquests 2 si que ho passo malament i ja vaig mig apajarat, però consegueixo arribar després d’estar 1h11’ pujant.

alto_de_la_farrapona  Ha sigut dur, però aquest port el recomano a tothom perquè l’encant que té degut a les vistes, el riu quasi tota la estona paral·lel a la carretera, la gran vegetació, etc., fan que sigui un dels port més bonics que he pujat, a valgut la pena l’esforç. també recomano la ruta, una volta circular al voltant del parc de Somiedo que recomano a tot ciclista a que la faci.